Burei Uchi
Japan between unreleased and unheard
The new Burei Uchi formation offers a stylistic and temporal adventure throughout Japan, traditional and contemporary, popular and classical, where dance blends as delicately as effectively with music.
Burei Uchi focuses exclusively on musical components of Japanese origin: minyo, nô theatre, gagaku, ritual narrative music heikyoku, and contemporary experimental music - scholarly and popular, combine for an unprecedented creation, never tried, even in Japan. The instruments and their authentic practices (tsugaru shamisen, shinobue flutes, nôkan, ryuuteki and shakuhachi, taiko and Japanese percussions, biwa, dance and nô singing, prepared guitar and effects) from these different genres now coexist, and form a new ensemble, allowing the charm of Emiko Ota’s singing to develop with elegance, while emphasizing with deep respect the refinement of traditional Japan, embodied by the dance of Masato Matsuura.
Japan between unreleased and unheard
The new Burei Uchi formation offers a stylistic and temporal adventure throughout Japan, traditional and contemporary, popular and classical, where dance blends as delicately as effectively with music.
Burei Uchi focuses exclusively on musical components of Japanese origin: minyo, nô theatre, gagaku, ritual narrative music heikyoku, and contemporary experimental music - scholarly and popular, combine for an unprecedented creation, never tried, even in Japan. The instruments and their authentic practices (tsugaru shamisen, shinobue flutes, nôkan, ryuuteki and shakuhachi, taiko and Japanese percussions, biwa, dance and nô singing, prepared guitar and effects) from these different genres now coexist, and form a new ensemble, allowing the charm of Emiko Ota’s singing to develop with elegance, while emphasizing with deep respect the refinement of traditional Japan, embodied by the dance of Masato Matsuura.
Burei Uchi - le Japon entre l'inédit et l'inouï
La nouvelle formation Burei Uchi offre une aventure stylistique et temporelle dans l'ensemble du Japon, traditionnel et contemporain, populaire et classique, où la danse s'allie aussi délicatement qu'efficacement à la musique.
Burei Uchi se concentre exclusivement sur des composantes musicales d'origine japonaise : le minyo, le théâtre nô, le gagaku, la musique rituelle narrative heikyoku, et la musique expérimentale contemporaine - savante et populaire, se conjuguent pour une création inédite, encore jamais tentée, même au Japon. Les instruments et leurs pratiques authentiques (tsugaru shamisen, flûtes shinobue, nôkan, ryuuteki et shakuhachi, taiko et percussions japonaises, biwa, danse et chant nô, guitare préparée et effets) issus de ces différents genres se côtoient désormais, et forment un nouvel ensemble, permettant au charme du chant d'Emiko Ota de s'y développer avec élégance, tout en soulignant avec un profond respect le raffinement du Japon traditionnel, incarné par la danse de Masato Matsuura.
Emiko Ota : chant, taiko, percussions japonaises
Mayu Sato : flûtes japonaises (shinobue, nôkan)
Julien Omeyer : biwa, guitare préparée, effets
Masato Matsuura : danse et chant nô, yokai, samurai.
Burei Uchi se concentre exclusivement sur des composantes musicales d'origine japonaise : le minyo, le théâtre nô, le gagaku, la musique rituelle narrative heikyoku, et la musique expérimentale contemporaine - savante et populaire, se conjuguent pour une création inédite, encore jamais tentée, même au Japon. Les instruments et leurs pratiques authentiques (tsugaru shamisen, flûtes shinobue, nôkan, ryuuteki et shakuhachi, taiko et percussions japonaises, biwa, danse et chant nô, guitare préparée et effets) issus de ces différents genres se côtoient désormais, et forment un nouvel ensemble, permettant au charme du chant d'Emiko Ota de s'y développer avec élégance, tout en soulignant avec un profond respect le raffinement du Japon traditionnel, incarné par la danse de Masato Matsuura.
Emiko Ota : chant, taiko, percussions japonaises
Mayu Sato : flûtes japonaises (shinobue, nôkan)
Julien Omeyer : biwa, guitare préparée, effets
Masato Matsuura : danse et chant nô, yokai, samurai.